מו"מ לשחרור ישראלית שנכנסה לסוריה תמורת שני אסירים ביטחוניים

    שלמה ריזל No Comments on מו"מ לשחרור ישראלית שנכנסה לסוריה תמורת שני אסירים ביטחוניים
    שער הגבול בין ישראל לסוריה צילום: פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום: ישראל וסוריה מקיימות מגעים בתיווך רוסיה לשחרורה של ישראלית בת 20 לאחר שנכנסה לסוריה דרך "הגולן" בטעות ככל הנראה, תמורת שני אסירים ביטחוניים. היום (רביעי) מפרסמת סוכנות הידיעות הסורית הרשמית: ישראל משחררת כעת 2 אסירים ביטחוניים, גבר ואישה ומעבירה אותם לידי הרוסים במעבר הגבול בגולן. בתמורה הסורים משחררים נערה ישראלית שחצתה את הגבול.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לעסקה מול סוריה ואמר כי ישראל "בעיצומם של מגעים חשאיים, פועלים להצלת חיים". נתניהו סיפר כי לטובת העניין הוא "משתמש בקשרים האישיים שלי עם פוטין" כך אמר בריאיון לגלצ.

    לצורך קיום עסקת השבויים, טסו ראש המל"ל מאיר בן שבת ומתאם הנעדרים והשבויים בלשכת ראש הממשלה ירון בלום למוסקבה כדי לדון בתנאי השחרור. האסירים שישוחררו בעסקה, היא ניהאל אל-מקת. ודיאב קהמוז מכפר רג'ר שהואשם לפני ארבע שנים וחצי בתכנון לבצע פיגוע בשם חיזבאללה במרכזי קניות בצפון ונשלח ל-14 שנות מאסר.

    בתוך כך, השליח המיוחד של נשיא רוסיה פוטין לענייני סוריה, אלכסנדר לברנטייב, נשאל לפני שעה קלה על ידי העיתון הרוסי היוקרתי " קומרסנט", מה הנושא של המגעים שמתנהלים בימים האחרונים בין ישראל ורוסיה

    לדברי לברנטייב,"המגעים מתקיימים ויש לברך עליהם מפני שבמהלכם קיימת אפשרות להגיע להסכמות על מניעת התקיפות הישראליות בשטחי סוריה". כך דיווחה אנה ברסקי.



    0 תגובות